Nikdy nevíte, koho potkáte

Jak důležité je potkávat nové lidi? Nesmírně! Proč? Protože nikdy nevíte, koho jste právě potkali a koho Váš nový kontakt zná. Čím víc lidí znáte a zná vás a ví, co děláte, tím více budete mít možností a potencionálních zákazníků. Potkávání se s lidmi z různých profesí a odvětví vede k budování si sítě kontaktů, tzv. „networking“. Co je to networking? Co je Elevator speech? A jak zanechat trvalý první dojem?

Kde a jak jsem potkávala nové kontakty mimo svých kolegů? Kam jsem chodila, když jsem chtěla potkat nové lidi. Kde bych nyní mohla potkat možné klienty? Baví mě poznávat nové lidi, jít ven a povídat si s někým o tom, co dělám. Tzv. networkingové akce jsou tím nejlepším. Jestli chcete potkat a popovídat si s profesionály mohu jen doporučit akce z internetových portálů. Jedním z nich je i Linkedin. Na tom jste všichni již určitě registrovaní.

Akce jsou úžasné v tom, že zde máte úžasnou možnost se nezávisle pobavit s profesionály z různých oborů i zemí. Vždy zde potkáte lidi, kteří mají zájem zjistit více o vaší profesi a proto máte úžasný prostor, prvních 30 vteřin, ve kterých máte možnost zapůsobit, udělat první dojem.

K tomu, abyste byli úspěšní v networkingu nemusí vás extra bavit poznávat nové lidi, ani nepotřebujete být nejotevřenější člověk, nebo mít extra schopnosti. Co je důležité pro jakýkoliv networking je:

  • mít dostatek vizitek.

  • umět se zajímavě představit ve 30ti vteřinách

  • být otevřeni novým možnostem – nikdy nevíte, koho můžete potkat

Hlavním cílem networkingu je to, aby si vás ostatní zapamatovali a pochopili, o čem je vaše podnikání tak, aby mohli doporučit dále. K tomu poslouží jeden ze čtyř aspektů zanechání úspěšného prvního dojmu a tím je vědět, co řeknete.

Nejlépe poslouží mít připravenou tzv. Elevator speech nebo Elevator pitch (termín je převzatý z angličtiny a u nás nemá jednoslovný překlad. Znamená rychlé představení produktu, služeb, firmy nebo nápadu. Jedná se o rychlé a stručné popsání hlavní myšlenky, které se musí vejít do přibližně 30 vteřin, či tak 100 až 150 slov. Říká se tomu elevator pitch, protože se jedná o přednášku, které by se vešla do běžné jízdy výtahem.) Vaše představení by mělo být výstižné a kde ve dvou větách vzbudíte zájem o další informace. Tak poznáte, že je vaše elevator speech správná. Jestliže je dobře vypracovaná a přednesená, pak se vás lidé začnou ptát na doplnění informací a chtějí abyste jim o tom řekli více. A máte vyhráno. Vizitky se rozdávají samy.

 

By |2017-02-24T12:53:35+00:00Březen 1st, 2016|Categories: Blog|Tags: , , , , |0 Comments

About the Author:

Leave A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Den s koučem

Prožijte života měnící zkušenost v pouhém dni! V devíti hodinách Vám pomohu si ujasnit Vaši cestu do budoucnosti:
  • Budete mít vlastní individuální životní plán
  • Zmapujeme oblasti, které vás nejvíce tíží
  • Probereme způsoby, kterými dané situace zlepšíte
  • Zjistíte, jak působíte na ostatní
  • Zbavíte se negativních vnitřních hlasů, či strachů
Místo konání: Klimentská 50, P1, či dle dohody Cena: 18 000,- Kč zahrnuje: občerstvení, oběd, výukový materiál, dodatečnou emailovou konzultaci

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.