Motivace je hodně často používané a skloňované slovo. Jak si ji ale navodit a mít ji konsistentní, když začínáte se svým podnikáním? Máme vnitřní pohon, který nás vede každý den, píšeme nabídky, kontaktujeme potencionální klienty, rozesáláme emaily….a stále nám nepřichází odpovědi? Dochází ke snížení vlastní motivace, jak se „nakopnout“ dál?

Jak se máme neustále sami motivovat, když například od potencionálních klientů neslyšíme zpět? Někteří můžeme mít bariéru určitého pocitu „trapnosti“: „vždyť je to trapné jí/mu pořád volat.“ Otázkou je, co znamená pořád – voláte konstantně každý den, či několikrát denně? Možná postačí načrtnutí si tzv. volací mapy – kdy koho jakým způsobem a po jak dlouhé době kontaktovat. Výsledek pomůže určit, z kolika kontaktů se stanou zákazníci, po jak dlouhé době a také si všimnete, koho už kontaktovat letos nebudete.

Někdy se jedná jen o připomenutí se a ukázat, že váš zájem stále trvá. Jak ale na takzvané „cold calls?“ Východisek je spousta, ve své knize uvádím všechny tři, které mě samotné fungovali. Zde pro představu uvedu první možnost:

Myslet na výsledek. Na to, čeho chci kontaktováním/telefonátem docílit. Pro mě to byla domluvená schůzka. Zároveň s tím jsem si připomněla pocit při domluvené schůzce. Jak to tedy uděláte? Zkuste jako já, představte si výsledek. Co chcete aby se na schůzce stalo? S čím chcete odcházet? Jednejte. Pošlete email, nebo zvedněte telefon a vězte, že jestliže někomu voláte, či píšete již podruhé, ten daný člověk to nebere osobně. Naopak, je rád, že jste se mu připomněli.

MOTIVACE OD OSTATNÍCH?

Znáte někdy ten pocit po návštěvě přátel, že někteří vás tzv. „vysávají“ a někteří naopak „nabíjí“? Setkala jsem se se třemi typy přátel. Jedni, kteří se zajímají o to, co děláme, ale většinu času stráví povídáním o sobě. Hlavně o svých útrapách. Další skupinou jsou lidé, kteří jsou zvědaví, jak nám pokračuje business a dávají nám svůj náhled na věc. Posilují naší představivost a posouvají náš business dál. Třetí skupinou jsou lidé, kteří se podezíravě ptají na každý fakt, který jim sdělíte. Kladou otázky ve stylu „a jsi si jistá, že to bude fungovat?“ nebo „a co když se ti nikdo nepřihlásí?“ Tito lidé podkopávají naše sebevědomí. Když se například ohradíte, jednou z oblíbených odpovědí je: „já to myslím dobře“.  Určitě si umíte zařadit své známé do jedné či více skupin.

Určitě je jednoduché říct, obklopte se pozitivními lidmi a pokračujte ve vašich zálibách, či sportech. To je totiž klíč k dodání energie a sebevědomí pro vaše projekty. Někdy se ovšem kamarádům a známým nechceme úplně vyhnout. Ale i tak. Zkuste to co nejvíce. Vyvarujte se těch, kteří z nás „sají energii“. Podnikání může být osamělé místo. Proto je důležité si zachovat vlastní pohon.